War of the Ring

okładka
Gatunek gry: strategiczna
Wydawca: Fantasy Flight Games

W grze War of the Ring gracze przejmują kontrolę nad armiami dobra (w grze określanymi mianem Free Peoples) i zła (Shadow Armies).
Na początku różne frakcje dobra są niechętne wojnie. Aby sięgnęły po broń i stanęły do walki z Sauronem muszą zostać zaatakowane, lub przekonane do wojny przez Gandalfa lub innych członków Drużyny Pierścienia. Pokazuje to tzw. Political Track – przesuwając po nim symbole stron można łatwo określić czy dana nacja jest gotowa do wojny z Sauronem czy nie. Naturalne zatem dla gracza dobra jest dążenie do zjednoczenia wszystkich nacji w walce z Sauronem, a dla tego ostatniego – dążenie do skłócenia przeciwnika aby następnie zniszczyć go nacja po nacji...

Wojnę o Pierścień można wygrać na 2 sposoby – zwyciężając militarnie (poprzez zdobycie odpowiedniej ilości fortec i miast). Jednak gracz dobra chcący zwyciężyć wyłącznie militarnie stoi przed nie lada wyzwaniem – jego siły są rozproszone, a nawet zjednoczone są słabsze niż siły Saurona. Dlatego prawdziwa nadzieja na zwycięstwo dobra leży w przeniesieniu Jedynego Pierścienia do Góry Przeznaczenia. Sauron, jako że nie zdaje sobie sprawy z intencji przeciwnika, wysyła swoje sługi na poszukiwania pierścienia, narażając tym samym misję Powiernika na wielkie niebezpieczeństwo. Gracz dobra ma więc duży problem – czy chronić za wszelką cenę Powiernika, czy też wysyłać członków Drużyny aby przekonywali do walki ludy Śródziemia i nie dopuścili do zwycięstwa Saurona nim Powiernik zakończy swoją misję.

Możliwe w każdej turze gry działania określa się przez rzut kostkami (tzw. Action Dice). Każda z kostek określa akcję jaką może wykonać gracz w swojej turze: poruszanie armii, bohaterów, rekrutacja wojsk, czy przesunięcie nacji na ścieżce politycznej.
Kostki mogą też być użyte do ciągnięcia lub zagrywania Kart Zdarzeń. Są one zagrywane aby ukazać szczególne wydarzenia historii (lub takie, które mogły się wydarzyć). Często zagranie tych kart powoduje nieoczekiwany i zaskakujący dla przeciwnika zwrot w przebiegu gry i nie rzadko jest kluczem do sukcesu.


Liczba graczy: 2-4 osoby
Czas gry: ok. 120 minut
Dopuszczalny wiek graczy: od 12 lat
W pudełku:
  • duża, kolorowa mapa o wymiarach 68cm na 104cm
  • ponad 200 plastikowych figurek - armie i bohaterów
  • ponad 100 kart wydażeń i postaci
  • 135 znaczników
  • 20 kostek
  • instrukcja w języku angielskim