Posiadłość szaleństwa

okładka
Gatunek gry: przygodowa
Wydawca: Galakta

Przerażające potwory oraz widmowe byty kryją się w rezydencjach, kryptach, szkołach, klasztorach oraz opuszczony budynkach położonych w pobliżu Arkham w Massachusetts. Niektóre są miejscami zboru spiskujących cieni, podczas gdy inne czekają na nieostrożne ofiary, które będą mogły pożreć. To właśnie do badaczy należy przeszukanie tych przeklętych miejsc i odkrycie tajemnicy na temat koszmarów, które w nich zamieszkują.

Autorem gry jest Corey Konieczka (twórca m.in. Battlestar Galactica), a jej akcja została osadzona w fikcyjnym świecie horroru stworzonym przez H.P. Lovecrafta. Posiadłość Szaleństwa podczas każdej rozgrywki tworzy trzymającą w napięciu opowieść. Każda rozgrywka dzieje się we wcześniej przygotowanej historii, która przedstawia unikatową planszę oraz kilka możliwych rozwinięć historii. Wątki te wpływają na potwory, z którymi przyjdzie się zmierzyć badaczom, wskazówki, które będą musieli odnaleźć oraz zakończenie historii, które przyjdzie im poznać w ostatecznym rozrachunku. Jeden z graczy wciela się w rolę Strażnika tajemnic, kontrolującego potwory oraz inne diabelskie moce przedstawione w opowieści. Pozostali gracze przejmują role badaczy, poszukujących wyjaśnień i starając się przetrwać bez popadania w obłęd.

Podczas przygotowania do gry, Strażnik tajemnic w sekrecie dokonuje wyborów, które wpływają na przebieg historii oraz ostateczny cel każdej ze stron. Czy tajemniczy kult chce zabić badaczy, a może ich cel jest o wiele bardziej mroczny? Czy właściciel domu oszalał z rozpaczy za swoją zmarłą rodziną czy inne nieziemskie siły kontrolują jego umysłem? Jedynie podążając za śladami i składając w całość odnalezione wskazówki badacze mogą odkryć prawdziwe zło i zwycięsko przejść przez historię!

W zależności od odpowiedzi udzielonych przez Strażnika tajemnic, wskazówki są rozmieszczane w różnych pomieszczeniach, z których składa się plansza. Każda wskazówka jest reprezentowana przez kartę układaną zakrytą w pomieszczeniu, w którym ją można odnaleźć. Zawiera ona fabularyzowany opis, który ma poprowadzić badaczy do następnej wskazówki. Badacze muszą działać wspólnie, odszukując wskazówki i wspólnie ustalając następne posunięcie. W międzyczasie Strażnik tajemnic zawsze musi pozostać czujny, podążając za swym własnym celem. Jeżeli uda się go osiągnąć zanim badacze go odkryją i uniemożliwią jego realizację. Wtedy ciemne moce zwyciężą. Cała rozgrywka to emocjonujący wyścig pomiędzy dobrem, a złem!

Przerażające opowieści oraz wspaniałe elementy gry wciągną was w świat nieziemskiego horroru. Realistycznie ilustrowane kafelki planszy przedstawiają każdy element pomieszczeń, które przyjdzie wam przeszukać, a figurki potworów bardzo szczegółowo reprezentują niewyobrażalne zło. Elementy te (czyli 24 figurek potworów) wraz z ośmioma figurkami badaczy, ponad 300 kartami, ponad 200 żetonami i znacznikami i około 70 płytkami łamigłówek pomogą wam przenieść się do wprawiającego w obłęd świata przerażających tajemnic.

Odwiedzajcie regularnie naszą stronę, na której będziemy publikować kolejne wieści dotyczące gry.

Czy odważycie się przestąpić próg Posiadłości Szaleństwa?


Liczba graczy: 2-5 osób
Czas gry: 120 min.
Dopuszczalny wiek graczy: 12+
W pudełku:
  • instrukcja, przewodnik Badacza, przewodnik Strażnika
  • 8 figurek Badaczy
  • 24 figurki potworów
  • około 300 kart
  • około 200 żetonów i znaczników
  • 15 szczegółowych płytek mapy
  • około 70 płytek puzzle
  • kostka dziesięciościenna