Wydawca: Rebel
W 1675 r., po wielu latach pirackiego życia, Henry Morgan umiejętnie pozyskał nominację na stanowisko gubernatora Jamajki, której towarzyszył wyraźny rozkaz oczyszczenia Morza Karaibskiego z piratów oraz bukanierów!
Zamiast się temu podporządkować, Morgan namówił wszystkich swych dawnych "kolegów" i towarzyszy broni, by dołączyli do niego na emeryturze i zupełnie bezkarnie mogli się cieszyć zagrabionymi wcześniej łupami.
Co roku, aby upamiętnić "stare dobre czasy", Morgan organizuje Wielkie Wyzwanie - regaty wokół wyspy, których zwycięzcą ogłoszony zostaje ten z kapitanów, który zgromadzi w ładowniach największą ilość złota.
Jamaica to świetna gra o wyścigu pirackich statków na pięknej planszy. Nieskomplikowana, urzekająca mechanika, i, pomimo kostek, nie specjalnie losowa, bardzo dobrze sprawdza się w gronie rodzinnym. Opiera się na mechanizmie gospodarowania zasobami, z którym radzą sobie nawet młodsze dzieci.
Czas gry: ok 45 min
Dopuszczalny wiek graczy: od 8 lat
- plansza
- 66 kart akcji w 6 kolorach (po 1 kolorze dla gracza)
- 80 złotych dublonów
- 45 żetonów prowiantu
- 45 żetonów prochu
- 9 żetonów skarbu
- 12 kart skarbu
- 1 kompas pierwszego gracza
- 2 kości akcji
- 1 kość walki
- 6 statków w różnych kolorach (po jednym dla każdego gracza)
- 6 plansz ładowni (po jednej dla każdego gracza)