Strategiczno-losowa planszówka "Mocarstwa" na wspieram.to!

11 września 2017

Nowa, autorska gra Mocarstwa, od wydawnictwa Biały Gryf, właśnie wystartowała z kampanią crowdfundingową na platformie wspieram.to.

XVIII wiek. Dziewięciu władców marzy o panowaniu nad Europą. Snują zakulisowe intrygi, zawiązują i zrywają sojusze, ambitni, bezkompromisowi, cyniczni i bezwzględni. Nie cofną się przed niczym, aby odnieść upragnione zwycięstwo. Jednak tylko jednemu z nich uda się pokonać innych i spełnić swój sen o władaniu Europą…

Kto wygra tym razem? Habsburgowie? Romanowowie? Sułtan Imperium Osmańskiego? Możesz wcielić się w jednego z monarchów, pomnażać zasoby, szkolić i zbroić armie, budować flotę, toczyć pasjonujące bitwy morskie, podbijać sąsiednie terytoria, powiększać imperium… Podejmij wyzwanie, zostań władcą absolutnym – armia czeka na Twoje rozkazy!

Mocarstwa to strategiczno-losowa gra planszowa z rozbudowana ekonomią, w której od dwóch do pięciu graczy wciela się we władców jednego z dziewięciu dostępnych mocarstw (na przykład Anglia, Polska czy Imperium Osmańskie). Każde z nich różni się terytorium, dostępnymi początkowymi zasobami czy bonusem militarnym. Celem jest rozgromienie przeciwników i zdobycie władzy.

Nie będzie to jednak wcale takie proste, bowiem żołnierzy trzeba wyżywić i opłacić, a forty i okręty wymagają odpowiednich zasobów. Gracze zatem muszą wykazać się nie tylko militarnym geniuszem, ale także ekonomicznym talentem.

Mocarstwa wychodzą także naprzeciw graczom, którzy nie lubią przyswajać wielkich tomiszczy pełnych zasad i wyjątków od nich. Gra proponuje rozgrywkę na trzech poziomach – mamy do dyspozycji scenariusze, kampanie oraz grę w swojej pełnej formie.

Scenariusze - najprostsza forma zabawy, podczas której ścieramy się tylko militarnie.
Kampanie - dochodzi ekonomia, a w przypadku pełnej rozgrywki korzystamy również z tzw. Koła Stolicy oraz wprowadzających losowość kart wydarzeń. Nie trzeba więc od razu skakać na głęboką wodę. Warto rozegrać kilka scenariuszy i kampanii, by przyzwyczaić się do zasad i poznać działanie poszczególnych jednostek. 

Jeśli chodzi o zasady, Mocarstwa stawiają na prostotę, która jednocześnie zmusza do taktycznego myślenia. Każda z jednostek posiada swoje statystyki podczas ataku i obrony, a czasem pewne zasady specjalne. Podstawowa zasada jest bardzo prosta: kto wyrzuci więcej, wygrywa. Do tego dochodzą różne modyfikatory zależne np. od rodzaju jednostki czy obecności w forcie. Swoje zasady mają także bitwy morskie. Do dyspozycji graczy jest również przydatna „ściągawka”, w której zawarte są wszystkie informacje potrzebne w czasie gry. 

W grze Mocarstwa słowem kluczowym jest regrywalność. Do wyboru jest wiele państw i kilka poziomów rozgrywki, a to wszystko łączy się z losową mechaniką walki, gdzie jeden rzut może zmienić całą misternie utkaną strategię. Dodając do tego rzuty podczas fazy ekonomicznej oraz karty wydarzeń trafiamy na grę, podczas której żadna rozgrywka nie przypomina poprzedniej.

Decydując się na zakup Mocarstw, gracze dostają wielkie pudło ozdobione klimatyczną grafiką, pełne różnorakich elementów gry - figurki reprezentujące poszczególne typy jednostek, żetony, piękną mapę Europy, będącą jednocześnie planszą do gry, czy niezbędne w pełnej rozgrywce znaczniki surowców. Są też kostki i karty symbolizujące zdarzenia losowe.

Więcej o kampanii dowiecie się na oficjalnej stronie projektu.





blog comments powered by Disqus