Trzy nowe tytuły Egmont Geek

18 marca 2017

EGMONT GEEK to gry przeznaczone dla zaawansowanych graczy, stworzone przez znanych autorów. Oferują ciekawą, długą rozgrywkę, wymagającą strategicznego planowania i podejmowania złożonych decyzji. Wysoka jakość wykonania, dużo elementów i nowatorskie pomysły w regułach zapewniają wspaniałą rozrywkę prawdziwym miłośnikom gier planszowych.

ANTARKTYDA - Prowadź badania i wydobywaj surowce na Antarktydzie! W odległej przyszłości poziom mórz się podniósł, a zużycie zasobów naturalnych zmusiło ludzkość do poszukiwania surowców i energii wszędzie, gdzie to możliwe. Komitet Naukowy do Spraw Badań Antarktycznych musi zmagać się z coraz bardziej kreatywnymi interpretacjami traktatów międzynarodowych, dopuszczając rządy i korporacje do badań mroźnego kontynentu.

Celem graczy jest budowa ośrodków naukowych, farm hodowlanych i baz przemysłowych na Antarktydzie. Swoimi statkami będą przewozili naukowców, maszyny i surowce. Pod koniec gry otrzymają Punkty Zwycięstwa za liczbę osadników, zbudowane bazy, wpływ na rozwój technologiczny. Słońce wyznacza kolejność rozgrywania tur w grze. Gdy jego promienie padną na dany statek, odpowiedni gracz może wznosić budynki, zatrudniać kolejnych badaczy, budować nowe statki albo prowadzić eksperymenty. Gra kończy się po postawieniu wszystkich budynków albo wprowadzeniu do gry wszystkich naukowców przez jednego z graczy.

HANSA TEUTONICA - Niemiecka Hanza (po łacinie – Hansa Teutonica) to związek pomiędzy handlowymi gildiami, a później miastami średniowiecznej Europy. Hanza uformowała się w połowie XII wieku w Niemczech,
ale szybko rozprzestrzeniła się na miasta pobrzeża Morza Bałtyckiego i Północnego. Miasta hanzeatyckie współpracowały ze sobą handlowo, utrudniając jednocześnie handel miastom nienależącym do ligi. W szczytowym momencie do Hanzy należało prawie 200 miast. Była to realna siła ekonomiczna, polityczna, a nawet militarna.

Gracze są kupcami, którzy będą starali się zwiększyć swoje wpływy w Hanzie. Mogą tego dokonać na rożne sposoby, na przykład rozbudowując sieć handlową lub rozwijając kupieckie umiejętności.
W trakcie gry gracze będą umieszczać swoich Kupców na planszy i przemieszczać ich oraz usuwać Kupców przeciwników. Gdy gracz zajmie całą drogę między 2 miastami, może ustanowić szlak handlowy i zbudować w jednym z miast swój Kantor albo rozwinąć jedną ze swoich umiejętności kupieckich. Gra może zakończyć się na rożne sposoby, a zwycięzcą zostanie gracz, który zdobędzie najwięcej punktów. 

EL GAUCHO - Gracze są południowoamerykańskimi hodowcami bydła. Wysyłają swoich gauchów na Pampę albo do miejsc specjalnych, aby zdobyć jak najwięcej krów. Wszystkie akcje w grze wymagają użycia kostek, które dobierane są z kościanego rodeo. Losowość jest jednak mocno ograniczona, ponieważ każdy wynik da się wykorzystać na wiele sposobów. Zdobyte krowy muszą być układane w zestawy – według koloru i w odpowiedniej kolejności. Zebranie dużych stad nie będzie więc łatwe, tym bardziej że w okolicy kręcą się złodzieje bydła.

El Gaucho jest eurogrą o średnim stopniu trudności. Interesująca kostkowa mechanika, intuicyjne zasady i różnorodność wyborów taktycznych sprawią, że świetnie będą się przy niej bawić zarówno doświadczeni gracze, jak i osoby chcące dopiero poznać bardziej zaawansowane gry planszowe.


osti za Egmont Polska



blog comments powered by Disqus