W klimacie: "Wyścig Odkrywców"

Autor: Redakcja
Korekta: Damian "Nox" Lesicki
3 września 2017

W klimacie: „Wyścig odkrywców”

Większość gier może pochwalić się interesującym klimatem. Fabułę osadzono w danym świecie, aby zachwycić nim graczy. Podłoże fabularne, ilustracje oraz mechanika powinny współgrać, tworząc konkretną atmosferę. Jednak chcąc lepiej wczuć się w grę, można sięgnąć po inne źródła, np. książki, muzykę czy filmy. Co zrobić, by spotęgować wrażenia z gry? Oto nasze propozycje.

Zapraszamy do zapoznania się z kilkoma pozycjami, które warto sobie przyswoić lub odświeżyć, aby lepiej poczuć atmosferę gry. Dzisiaj na tapet trafia Wyścig odkrywców od wydawnictwa Imagine Realm, który na wspieram.to zebrał 31133 zł za sprawą 251 wspierających. Wstępnie ma ukazać się w drugiej połowie września.

Chcesz wziąć udział w Wyścigu Odkrywców?! Przygotuj się na przygodę! Czeka na ciebie wiele wyzwań w drodze do sukcesu, i nie ważne czy zdecydujesz się przeszukiwać dzikie ostępy Azji, skaliste wzgórza Ameryki Północnej czy Koloseum w Rzymie. Gdziekolwiek zdecydujesz się pójść, pamiętaj że kroczysz ku nowemu! Psst, nikt nie mówił, że nie możesz zaopatrzyć się w jakiś sprzęt, prawda?, więc szybko idź na pobliski targ, a może zdobędziesz porządny ekwipunek!

Gra planszowa Wyścig Odkrywców oferuje graczom możliwość dokonywania odkryć znanych nam współcześnie. Rywalizacja polega na odkrywaniu sekretnych lokacji takich jak Jaskinia Altamira, Serra de Capivara, Terakotowa Armia, przeszukiwaniu znanych lokacji w celu zdobycia sekretnej wiedzy i tajemnych artefaktów. Za każde odkrycie gracz pozyskuje punkty podliczane na koniec gry. Łącznie w grze znajduje się 21 sekretnych lokacji, 16 przedmiotów i 17 zwojów wiedzy, a dotarcie do nich będzie wymagało podjęcia wielu ważnych decyzji mających wpływ na przebieg rywalizacji.

Wrażenia z przygody zapewniają karty Wyprawy i Poszukiwań oraz Karty podróży – łącznie jest ich 122 (mini przygody), a każda zawiera przygodę odpowiednią dla regionu i miejsca, w którym przebywa gracz oraz oferuje pewne możliwości, z których będzie można skorzystać.

Muzyka


Interstellar
Interstellar
został wyreżyserowany przez Christophera Nolana. Wizjoner skorzystał z muzyki czarnego konia ścieżek dźwiękowych – Hansa Zimmera. Przygoda głównego bohatera jest bardzo dynamiczna i taka jest również muzyka. Zdecydowana większość utworów skomponowanych na potrzeby filmu jest zbudowana na tym samym patencie tj. ciche początki, wyciszone intra i im dalej, tym melodia staje się głośniejsza i bardziej wzniosła. Została idealne wkomponowana w obraz. Otóż film rozwija się podobnie jak muzyka. Początkowo bardzo spokojnie i z wyciszeniem, aby z czasem nabierać tempa i rozmachu.

Dlaczego ścieżka dźwiękowa pasuje do Wyścigu Odkrywców? Dlatego, że rozkręca się, jak prawdziwa przygoda, jakiej będzie na pewno można doznać, grając w planszówkę. Będą momenty spokojne, kiedy można odsapnąć i wziąć łyk zimnej wody, jednak z czasem zapomnimy o wszystkim… bo cała wyprawa w nieznane nas pochłonie w takim stopniu, jak mistyczne nuty Hansa Zimmer w Interstellar.

Zaproponował: Kamil Żółkiewicz

Film

1492: Wyprawa do raju
Tak już mi się w głowie utarło, że kiedy słyszę słowo „odkrywca”, niemalże automatycznie nasuwa mi się postać Krzysztofa Kolumba. Chyba nie ma osoby, która nie słyszałaby o jego wyprawie do Indii, która ostatecznie zakończyła się w Ameryce. Kolumb jest dla mnie uosobieniem wszystkiego, co wiąże się z podróżą w nieznane i odkrywaniem nowych miejsc.

Historię znanego podróżnika wspaniale obrazuje zapomniany już nieco film Ridleya Scotta z 1992 roku. 1492: Wyprawa do raju z Gerardem Depardieu w roli Krzysztofa Kolumba jest bardziej dramatem niż filmem przygodowym – dreszcz ekscytacji miesza się tutaj więc ze strachem oraz ciężką pracą. Do produkcji warto wrócić choćby dla wspaniałej muzyki Vangelisa – myślę, że w pewien sposób przeżyła ona dzieło, które miała tylko okraszać.


Seria o Indianie Jonesie
Wyścig Odkrywców
ma być grą planszową, z którą wiązać będziemy jedynie pozytywne odczucia, dlatego warto się nieco rozweselić po raczej przygnębiającym seansie 1492: Wyprawa do raju. A niewiele rzeczy nastraja mnie lepiej niż przeżywanie przygód z najsłynniejszym archeologiem świata – Indianą Jonesem.

Bohater wymyślony przez George'a Lucasa i Stevena Spielberga, wykreowany przez Harrisona Forda, jest jedną z moich ulubionych postaci w historii kina. Zawadiacki sposób bycia, ogromna wiedza, masa szczęścia oraz bezbłędna intuicja pozwalają mu dokonywać wiekopomnych odkryć i wychodzić cało z najgorszych opresji. Pierwsze trzy filmy serii to absolutne majstersztyki kina przygodowego i na samą myśl o nich chodzi mi już po głowie nieśmiertelny motyw muzyczny Johna Williamsa!

Mumia (1999)
Obraz Stephena Sommersa miał być nie tylko remakiem klasycznego horroru studia Universal, ale przede wszystkim duchowym spadkobiercą Poszukiwaczy zaginionej Arki. Postać zawadiackiego awanturnika Ricka O’Connella została pomyślana jako następca Indiany Jonesa dla nowego pokolenia widzów. Niestety franczyza zapoczątkowana w 1999 roku nie spełniła pokładanych w niej nadziei, a poziom kolejnych części (łącznie z prequelem spin-offu sequela remake’u w postaci Króla Skorpiona 3 ;)) spadał z filmu na film. Niemniej, pierwsza Mumia wciąż trzyma się zaskakująco dobrze. To świetnie napisane kino Nowej Przygody z sympatycznymi bohaterami, ciekawym antagonistą i dość swobodnym podejściem do prawdy historycznej. Poza tym, kto z nas w dzieciństwie nie jarał się starożytnym Egiptem z faraonami, mumiami i piramidami?

Do klimatu Wyścigu odkrywców pasuje nie tylko fabuła tej produkcji, skupiająca się na poszukiwaniu zaginionego miasta Hamunaptry, ale również udana ścieżka dźwiękowa autorstwa Jerry’ego Goldsmitha, która może stanowić tło do rozgrywki.

Gry komputerowe

Uncharted i Tomb Raider
Choć Indiana Jones to w zasadzie esencja odkrywcy, raczej nie miał zbyt wiele szczęścia do gier wideo sygnowanych swoim imieniem. Dla fanów elektronicznej rozgrywki nie jest to jednak duży problem. Najpierw otrzymali oni bowiem możliwość wcielenia się w Larę Croft, zwaną nie bez powodu „Indianą Jonesem w spódnicy”, a później, za sprawą studia Naughty Dog, poznali przygody Nathana Drake'a.

Tomb Raider i Uncharted to dwie bardzo zasłużone serie, które doskonale wprowadzą Was w klimat Wyścigu Odkrywców. Kolejne ich części ukazują się dość regularnie i zawsze stanowią doskonałą rozrywkę zarówno dla fanów rozwiązywania zagadek logicznych jak i strzelanin, wybuchów oraz pościgów. Ich bohaterowie natrafiają na ślady najstarszych cywilizacji, poznając razem z graczami ich sekrety.

Zaproponował: Osti

Komiks


Życie i czasy Sknerusa McKwacza
Niektórzy mogą być tą propozycją zaskoczeni, bo komiksy z mieszkańcami Kaczogrodu kojarzą się raczej z młodszymi odbiorcami. Trzeba jednak zaznaczyć, że obrazkowa biografia uwielbianej przez czytelników postaci Sknerusa to kapitalnie napisana historia przygodowa z ciekawymi bohaterami i niezwykle inteligentną fabułą. To jedna z najlepszych i najbardziej dojrzałych historii z serii o kaczkach, w dodatku stworzona przez mistrza Dona Rosę.

W komiksie poznajemy Sknerusa jako dziecko z podupadłego szkockiego rodu, które od najmłodszych lat musi uczyć się radzić sobie samemu. W kolejnych rozdziałach obserwujemy podróże, które kształtowały osobowość późniejszego miliardera. A jest tych wypraw całkiem sporo. Sknerus odwiedza najdalsze zakątki świata, od Antarktydy po Kanadę i od Afryki po Jawę, płynie Titanikiem oraz poznaje Theodore’a Roosevelta. A to zaledwie ułamek jego przygód zawartych w tym genialnym komiksie. Jeśli pragniecie czegoś lekkiego, dzięki czemu z nostalgią przypomnicie sobie czasy dzieciństwa i zaczytywania się w Kaczorze Donaldzie, a jednocześnie nastrajającego do Wyścigu odkrywców – Życie i czasy Sknerusa McKwacza będą idealnym wyborem.

Zaproponował: Nox

Takie przygotowanie doskonale ułatwi wczucie się w role bohaterów podróżujących konno, pociągiem czy statkiem. Śmiało można odkrywać sekretne lokacje, chyba, że woli się najpierw zagrać, a później podtrzymać atmosferę którąś z wymienionych przez nas pozycji. Droga wolna! Należy jednak pamiętać, że przedstawione przez nas propozycje nie są wszystkimi dostępnymi rozwiązaniami. Inne dzieła w tym samym klimacie trzeba odkryć samemu!
 

Wyścig Odkrywców

Gatunek gry: przygodowa
Wydawca: Imagine Realm
Liczba graczy: 1-4 osoby
Czas gry: 60-120 minut
Dopuszczalny wiek graczy: od 10 lat


blog comments powered by Disqus